Skip to content

Στα ίχνη του ανέμου

ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΑΝΕΜΟΥ

Μυστηρίου, διάρκεια: 107΄

Σενάριο-Σκηνοθεσία: ΤΕΪΛΟΡ ΣΕΡΙΝΤΑΝ

Πρωταγωνιστούν: ΤΖΕΡΕΜΙ ΡΕΝΕΡ, ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΟΛΣΕΝ, ΤΖΟΝ ΜΠΕΡΝΤΧΑΛ

Περίληψη: Μία κοπέλα βρίσκεται νεκρή σε μία απομονωμένη ινδιάνικη περιοχή της Αμερικής. Είναι μία έφηβη Ινδιάνα – φανερά τρομοκρατημένη, σαν λαβωμένο αγρίμι. Μέρες μετά, ο Κόρι Λάμπερτ, ο ειδικός κυνηγός της περιοχής που οι κάτοικοι προσλαμβάνουν για να σκοτώνει τις τίγρεις που αποδεκατίζουν τα κοπάδια τους, ανακαλύπτει το παγωμένο πτώμα της . Το σοκ του είναι διπλό: το βιασμένο κορίτσι που έτρεχε να ξεφύγει ήταν φίλη με την κόρη του κι αυτό ξυπνά ακόμα πιο δύσκολες αναμνήσεις. Όταν μία πράκτορας του FBI έρχεται από την πρωτεύουσα για να ηγηθεί των ερευνών, ο Κόρι θα γίνει ο οδηγός της, ιχνηλατώντας τα στοιχεία του εγκλήματος στο χιόνι και προσπαθώντας να σβήσει τα δικά του τραύματα. Ο κυνηγός έχει ισχυρούς δεσμούς με την τοπική κοινότητα καθώς και ένα παρελθόν που τον κατατρέχει και τον ωθεί να κάνει τα πάντα για ανακαλύψει τους ενόχους.

Η άποψή μας: Ο Τέιλορ Σέρινταν εξελίχτηκε πρόσφατα σε έναν πολύ ενδιαφέροντα κινηματογραφικό δημιουργό με αναγνωρίσιμη υπογραφή. Η σεναριακή αρχή έγινε πρόπερσι, με την αστυνομική περιπέτεια του Ντενίς Βιλνέβ «Sicario: Ο Εκτελεστής», ενώ πέρυσι ακολούθησε το περιπετειώδες δράμα «Πάση Θυσία» του Ντέιβιντ Μακένζι, το οποίο του χάρισε οσκαρική υποψηφιότητα για πρωτότυπο σενάριο. Και οι δύο ταινίες συγγενεύουν τόσο με την αστυνομική περιπέτεια όσο και με το γουέστερν, μιλούν για χαρακτήρες που αγωνίζονται να προσαρμοστούν σε έναν εχθρικό, ακατανόητο γι’ αυτούς κόσμο κι έχουν ως φόντο τον ανοιχτό ορίζοντα του αμερικανικού Νότου. Το «Στα Ίχνη του Ανέμου» μεταφέρει το σκηνικό βορειότερα, στο χιονισμένο Γουαϊόμινγκ, όμως η δραματική λειτουργία του φυσικού τοπίου παραμένει η ίδια. Είναι αυτή μιας αφιλόξενης χώρας με δικούς της κανόνες επιβίωσης, όχι πολύ διαφορετικούς από εκείνους της Άγριας Δύσης, την οποία το αμερικανικό όνειρο δεν έχει επισκεφθεί ποτέ. Ο  Σέρινταν περνάει ξανά πίσω από την κάμερα για μια ολότελα δική του κινηματογραφική κατάθεση πάνω σε μια Αμερική που έρχεται από το παρελθόν, ζει σιωπηλά στα όρια του χάρτη και χάνεται αργά μέσα σε νέους καιρούς και νέα ήθη. Με αυτά τα τελευταία προσπαθεί έτσι κι αλλιώς να φέρει σε επαφή τους ήρωες του.

Η ταινία όμως έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα. Το βασικότερο και το βαθύτερο τραύμα της  είναι ο μελοδραματισμός και ο διδακτισμός της. Όσο στο «Πάση Θυσία» οι ήρωες μιλούσαν όσο έπρεπε για τα κακώς κείμενα της ένοχης Αμερικής, εδώ φλυαρούν, απαγγέλουν, κηρύττουν. Έτσι οι ισορροπίες χάνονται, ο λευκός ήρωας ανάμεσα στους γηγενείς μοιάζει με αντιήρωα που σώζει τη μέρα, ο «κακός» είναι εξίσου σχηματικός, η κάθαρση εξωφρενική. Ο Τζέρεμι Ρένερ δίνει μία άλλη διάσταση στον μοναχικό και μόνο καουμπόι, βουβά λαβωμένος, ηττημένος αλλά και αποφασισμένος για εξιλέωση. Η πραγματική αποκάλυψη όμως είναι η Ελίζαμπεθ Ολσεν. Κάνει κάτι περισσότερο από το να κουβαλά το αθώο, εκφραστικό πρόσωπό της ως δόλωμα στη βιαιότητα του περιβάλλοντος. Αποδεικνύει ότι υπάρχει μία ατσάλινη πλευρά στην εύθραυστη γυναικεία φύση, την οποία κουβαλά και την αποκαλύπτει με δεξιοτεχνία και δυναμισμό.

Αστυνομικό θρίλερ, κοινωνικό δράμα και πολιτική αλληγορία, η νέα επίσκεψη του ταλαντούχου Σέρινταν στην καρδιά του σκότους αποδεικνύει αρκετούς ακόμη λόγους για να συγκρατήσουμε το όνομα του στη λίστα των μελλοντικών εκπλήξεων. Ακόμη κι αν η σκηνοθετική ματιά του θέλει ακόμη δουλειά (αρκετά σημεία επανάληψης), ενώ από ένα σημείο και ύστερα καταλαβαίνεις με ακρίβεια που θα καταλήξει το σενάριο.

Από τις 3 Αυγούστου στους κινηματογράφους.

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: